Hoe gaat onze praktijk om met het coronavirus?

Vooraf aan uw afspraak én behandeling worden u de volgende vragen gesteld:

• Heeft u nu corona?
  • Heeft u nu huisgenoten/gezinsleden met corona?
  • Bent u genezen van corona korter dan 2 weken geleden?
  • Heeft u één of meerdere van de volgende symptomen: verkoudheid, niezen, hoesten, keelpijn, benauwdheid of koorts (meer dan 38⁰C)?
  • Heeft u huisgenoten/gezinsleden met deze symptomen?
  • Bent u in thuisisolatie?
  • Woont u in een verpleeghuis of instelling voor mensen met een verstandelijke beperking?

Indien één van de vragen met ‘ja’ beantwoord  wordt, zal de tandarts beoordelen of op dat moment de behandeling kan worden uitgevoerd.

In verband met onze gezondheid, en de gezondheid van andere patiënten, vragen wij u eerlijk te antwoorden. Wanneer u pijn heeft, en er sprake is van corona gerelateerde symptomen, kunnen wij u doorverwijzen naar een praktijk die uw pijnklacht kan behandelen.

De wachtkamer is zo ingedeeld, dat u 1,5 meter afstand kunt houden tot andere patiënten. Voor gezinnen zijn er speciale zitplaatsen, zodat u bij elkaar kunt blijven. Deze kunt u vinden op de bank en achterin de wandelgang.

Er is geen lectuur of kinderhoek in de wachtkamer aanwezig.

Bij binnenkomst vragen wij u de handen te desinfecteren met handalcohol. Na het desinfecteren willen wij u vragen zo min mogelijk aan te raken. Toch uw telefoon even gecheckt? Desinfecteer uw handen nogmaals voordat u de behandelkamer inloopt!

De toiletten zijn toegankelijk, we verzoeken u na een toiletbezoek de toilet te desinfecteren.

Wij vragen u een eventuele jas mee te nemen naar de behandelkamer en daar op te hangen.

Heeft u een afspraak met meerdere gezinsleden?
Wij willen u vragen plaats te nemen op de bank in de wachtkamer of achterin de wandelgang, en daar ook allemaal te blijven zitten totdat u naar binnen wordt geroepen. Gezinsleden mogen tegelijk de behandelkamer in.

Kom zo veel mogelijk alleen. Is er begeleiding nodig of heeft u beiden een afspraak, dan gaat de begeleider mee de behandelkamer in. Liever niet achterblijven in de wachtkamer in verband met de beperkte ruimte daar. Uiteraard moet de begeleider ook op de bovenstaande vragen ‘ja’ kunnen antwoorden. Wij willen de begeleider vragen plaats te nemen op de stoel in de hoek van de behandelkamer.

De tandartsen en assistentes geven u geen hand ter begroeting.

Wij zullen deuren voor u openen en sluiten.

De tandartsen en assistentes dragen continue een mondmasker. Afhankelijk van het soort mondmasker wordt door sommigen ook een Face Shield (een spatscherm dat het gehele gezicht bedekt) gedragen.

Tijdens behandelingen wordt mogelijk een rubberdam gebruikt.

De handen van de medewerkers worden zeer regelmatig gewassen en/of gedesinfecteerd. Materialen en instrumenten die in aanraking komen met patiënten worden met handschoenen gepakt, en zorgvuldig gereinigd.

Als u de behandelkamer verlaat, wordt de kamer schoongemaakt en gedesinfecteerd.

Laatst bijgewerkt: 18-11-2020.